PokerCity Jaaroverzicht 2008: april

Het eind van het jaar is traditiegetrouw een periode van terugblikken. Ook PokerCity doet graag mee aan die trend: in twaalf delen zetten wij de belangrijkste gebeurtenissen van het pokerjaar 2008 op een rijtje. Vandaag deel 4: april.

April

De Eerste Kamer wijst Hirsch Ballins online pokerplannen af. Het hangt op een kleine meerderheid, dus het voelt voor pokerend Nederland aan als een gewonnen coinflip… maar de opluchting is er niet minder om!

De luidruchtige bulldozer Hevad ‘Rain’ Khan runt goed: binnen enkele weken pakt hij online de hoofdprijs in de Sunday Warm-up én live een side-event in Foxwoods. In de EPT San Remo is er wat Nederlands succes: Bart Wetsteijn wordt 15e. De historisch korte finaletafel wordt gewonnen door Jason Mercier (€869.000).

De Nijmeegse Poker Vierdaagse is het volgende HCSOP event. Stefan Stijsiger wint het €750 Main Event (€26.460), maar ook Brent de Bruin doet goede zaken in ons klassement, door het €250 side event te winnen.

Na de historisch korte finaletafel in San Remo is het tijdens de EPT Grand Final in Monaco wel anders: na een 13 uur durende finaledag pakt Glen Chorny (foto) de (record)hoofdprijs van €2.200.000. Zijn heads-up tegen Denes Kalo is dan wel weer lekker kort: 13 minuten en drie handen… maar dat kan iets met de 10:1 chiplead te maken hebben waarmee Chorny het duel inging.

Dit is trouwens ook de maand van de Pokerkampioen Van Nederland finale. Pieter de Korver, gefeliciteerd!

Ook opvallend in april:

Ruiten De hype rond ICallSoWhat begint in april vorm te krijgen. Wie is deze speler, die plots op de hoogste stakes van Full Tilt opduikt?

Ruiten Hoezo ‘eeuwige tweede’? Erik Seidel schrijft de Foxwoods poker classic op zijn naam!

Ruiten En wat te denken van deze glasheldere weddenschap tussen pokergenie Phil Ivey en illusionist David Blane?

Pieter Salet
Pieter Salet a.k.a. 'PrinsFlip' uit Nijmegen is sinds 2009 aan PokerCity verbonden. Sinds 2017 is hij eigenaar, samen met Lars 'LarsVegas' Smeets.

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.