Volg ons op de bekende kanalen!
#VenloPS: Paul de Kort wint Main Event na drieway deal!
Sandro Pitzanti begon de finaletafel van tien spelers als ruimechipleader. Na een aftastend begin volgden de eerste eliminaties elkaarin rap tempo op. Eén van de slachtoffers was Pieter de Korver,die als negende eindigde. Ook HC-regulars Fatih Aydin (6e) en FaridFiritai (5e) deden zonder succes een gooi naar de titel. Vooral voor Firitaiwas dat zuur. Eerst ontsnapte Paul de Kort met enig fortuin tegenFiritai, niet veel later kon de all-in tegen Sam Meeuse niet gewonnenworden.
Bij de laatste vier spelers lagen de stacks dichtbij elkaar en werd ermet grote regelmaat gewisseld van chipleader. Er werd nog een dealbesproken, zonder succes. Nadat Meeuse bustte als 4e, gooiden de laatstedrie het wel op een akkoordje: chipleader Paul de Kort (€30K), SandroPitzanti (€26K) en Anton van der Dussen (€25k).
Na de deal werd Van der Dussen door De Kort naar rail gestuurd. Met K
3
tegen 3
3
had De Kort het geluk aan zijn zijde toen de flop een K
bracht. De heads-up tussen Pitzanti en De Kort leek al snel beslist te worden in het voordeel van laatstgenoemde. Met 7
7
tegen A
6
ontsnapte Pitzanti echter op de river door trips zessen te maken.De Kort sloeg echter terug door met A
A
te winnen van K
J
.De stacks waren hiermee weer in evenwicht en al snel pakte De Kort weerhet initiatief. In de beslissende hand blufte Pitzanti met A
2
all-in op T
T
4
, De Kort was er vliegensvlug bij met K
K
en maakte de call! De 9
op de turn was gunstig, net als de Q
op de river.Zo won Paul de Kort het #VenloPS Main Event en volgde hij Ronald Keijzerop. Sandro Pitzanti, die ook een ijzersterk toernooi speelde, zetteweer een fraaie tweede plaats neer in dit event.