Toen we begonnen met het verslag waren de internetverbindingen binnen HC prima in orde. Op een zeker moment viel het internet weg. Met de technische dienst van HC hebben we uren lang naar de oorzaak gezocht. Uiteindelijk bleek het probleem in een KPN modem te zitten. In een organisatie als HC ligt er een vrij complexe telefoonstructuur. Uiteraard is het interne netwerk gescheiden van een uitgaande lijn waar wij gebruik van maken. Met man en macht is er geprobeerd om over te schakelen naar een 2de externe verbinding binnen HC Rotterdam. Deze liep echter via diverse koppelingen en was derhalve ook niet stabiel.

Het uitzoeken van de problemen werd ook nog eens bemoeilijkt door een klein kabeltje dat niet bleek te werken. Om de eventuele oorzaak op te lossen zijn kabels vervangen en hebben we bij de Mediamarkt een nieuwe switch aangeschaft. Uiteindelijk bleek 1 van de 5 laptops die we hadden wel verbinding te kunnen krijgen. Hoe dat nou kwam zullen we nooit weten, maar na enige tijd werd de verbinding via deze computer zo traag dat we het hebben moeten opgeven. Moe en gefrusteerd hebben we HC verlaten.

Morgen zal de KPN komen om het probleem op te lossen. We hopen dat dit zo snel mogelijk het geval zal zijn.

See you at our livestream!

PokerCity

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie