C. Ronaldo en Neymar Jr. in grootste PokerStars campagne ooit

Met twee van de beste voetballers ter wereld onder contract was het een kwestie van tijd voordat PokerStars een grote promotie zou organiseren. Via Facebook, waar bij elkaar opgeteld 157 miljoen mensen de beide voetballers volgen, ging de actie van start met twee commercials. Check de reclames van beide voetballers en oordeel zelf!

PokerStars promoot poker graag als een sport en heeft een uitstekende slag geslagen door Christiano Ronaldo (Real Madrid) en Neymar Jr. (Barcelona), twee van ’s werelds beste voetballers, te strikken. Met oog op de aftrap van het nieuwe voetbal- én pokerseizoen (EPT Barcelona) schitteren beide sterren in een nieuwe reclamecampagne, volgens eigen zeggen de grootste marketingcampagne van PokerStars ooit. Via Facebook zijn de commercials van beide spelers al te zien, voordat ze op 17 augustus op TV komen.

Naast de filmpjes, die het sociale en competitieve aspect van poker moeten benadrukken, lanceert PokerStars tegelijk met de aankomende televisielancering de ‘Dream Team Collection’ promo, waarbij online challenges met beide voetbalgrootheden gepland staan. Spelers maken daarnaast kans op het winnen van verschillende prijzen, waaronder een hoofdprijs van $1 miljoen.

De hoge piefen zijn uiteraard in hun nopjes met deze actie. “People come to Facebook to discover things that matter to them, whether it’s photos from their friends and family, videos from brands they love, or posts from their favourite celebrities”, zo liet Tarquin Henderson, hoofd EMEA gaming sales op Facebook, weten. PokerStars’ campaign combines the best of this – fresh, engaging content from two of the biggest footballers on the planet. And thanks to Facebook’s scale and unparalleled targeting tools, these videos will reach the most relevant audience, from poker and gaming fans to football aficionados.”

Ook Michael Hazel, de interim-CEO van de Rational Group (waar alle PokerStars-merken onder vallen), stak zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken. “This is the biggest PokerStars marketing campaign in history and we are excited to launch with exclusive distribution on Facebook. The vast numbers of fans who engage with both stars makes Facebook a great platform to reach a big audience. To put this into context, the combined fan base for both superstars is a huge 157 million; the estimated global TV audience for the recent Champions League final was 180 million.”
Wat vind jij van deze actie? Check hieronder de filmpjes!

Lars Smeets
Lars Smeets a.k.a. 'LarsVegas' uit Valkenburg is sinds 2012 aan PokerCity verbonden. Sinds 2017 is hij eigenaar, samen met Pieter 'PrinsFlip' Salet.